(K menu)

Luxottica informuje o internetovém prodeji brýlí Ray-Ban

Italský výrobce brýlových obrub Luxottica 30. června 2014 oznámil svým obchodním partnerům, že od července spouští na webových stránkách WWW.RAY-BAN.COM on-line shop. Tato zpráva způsobila v optickém oboru pozdvižení. Podnikatelé v oboru oční optiky se obávají obchodních ztrát.

Marketinkový manažer firmy poté prostřednictvím optikernetz.de (Optikernetz Newsletter 28/2014 z 13. 7. 2014), sdělil, že se zahájení nového on-line shopu „z technických důvodů posouvá na září a budou se nejdříve nabízet pouze sluneční brýle.“

Připravovaný Ray-Ban on-line shop měl koncovým spotřebitelům umožnit nákup nejen slunečních, ale také korekčních brýlí. To by pro očního optika v prodejně znamenalo, že by i nadále byl poradcem svých zákazníků a zhotovitelem brýlí, ty by si ale zákazník mohl koupit předem on-line.

Luxottica se chce bránit škodám způsobeným odlišnými prezentacemi značky na internetu zobrazením celého výrobního portfolia a transparentností cen, a snažit se ochránit a posílit image značky. Chce se také lépe bránit před vzrůstajícím nebezpečím falšování a podvržených webových stránek.

Obor oční optiky ale tuto informaci nepokládá za důvod k oslavám, jak je vidět na základě nesouhlasných reakcí. Alfred Winkler, obchodní vedoucí Brillen Müller Wittlich, vidí v avizovaném on-line shopu „internetovou konkurenci, která má nakročeno k tomu, aby generovala podíly na trhu, zatížila dosavadního partnera očního optika“ a oznámil, že zváží svoji nákupní politiku. Roland Nies, obchodní vedoucí Götz+Nies Optik Balingen se e-mailem rozhořčeně ptá dodavatele brýlí, proč by se měl jako letitý zákazník firmy radovat z toho, že otvírají e-shop.Toto rozhodnutí nepovažuje za správné.

Kdy a zda bude největší světový výrobce brýlí prodávat on-line i jiné než sluneční brýle, je zatím ve hvězdách. Nový termín, kdy se objeví korekční obruby v on-line shopu nebyl zveřejněn.
Zbývá jen vyčkat, zda se Ray-Ban on-line shop skutečně v září rozeběhne a jaké důsledky vyplynou pro majitele obchodů oční optiky, bude-li největší světový výrobce brýlí prodávat nejdříve své sluneční brýle nejúspěšnější značky on-line.

Volně přeloženo a zkráceno z článku autorky Wiebke Brückner Luxottica kündigt Ray-Ban Online-Shop an, který vyšel v časopisu DOZ 8/2014.

Tento příspěvek byl přidán uživatelem Blanka Mizerová.

Chcete-li přispět do diskuze, přihlaste se prosím.

Přihlášení



Opti 2018
Prosinec 2017
Po Út St Čt So Ne
« Lis   Led »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031