Na těchto stránkách fungují cookies, které využívá náš spolek Společenstvo českých optiků a optometristů z.s. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Zároveň nás v této souvislosti můžete kontaktovat na
scoo@scoo.cz.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
2 komentáře
Dobrý den, v bodu č.5 píšete, že Prostředek pro korekci zraku13) může být vydán pouze v oční optice, tak jak je to teda, když některé Eshopy posílají zhotovené brýle přes dodávkové služby?
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
děkujeme za dotaz…
Pojem „výdej“ je potřeba vnímat šířeji, jde o celý proces od uplatnění (předložení) poukazu až po předání zdravotnického prostředku pacientovi/klientovi.
Zákon o zdravotnických prostředcích výslovně umožňuje i zásilkový výdej (což je tedy vydání na dálku, zásilkově, oproti zaslání poukazu nebo identifikátoru e-poukazu), a přes intervence Společenstva legislativa takový postup umožňuje i u brýlí.
Společenstvo oficiálně vůči všem úřadům i zákonodárcům opakovaně prezentovalo stanovisko, že povaha činnosti očního optika, který musí „naživo“ pracovat s klientem a brýle přizpůsobovat např. tvaru hlavy, nosu atd., není slučitelná s čistě dálkovým „výdejem“, jen na základě několika málo číselných parametrů. Zákon nicméně výslovně takovou praxi nezakazuje.
Konečně, od zásilkového výdeje je dále třeba odlišit situaci, kdy k osobní návštěvě klienta dojde, ale hotové brýle jsou mu posléze zasílány. To zákon jako zásilkový výdej nechápe, jde pohledem legislativy o „běžný“ výdej, a tedy tuto praxi není ani možno nějakou jednoduchou legislativní úpravou zakázat, i kdyby pro to existovala politická vůle.