Úspěšný “Den členů SČOO” v pražském Mánesu

>> jak proběhla tato zajímavá mezinárodní akce pro naše členy?

CO?

Začátkem června Společenstvo ve spolupráci a za finanční podpory veletrhu SILMO PARIS a jeho vzdělávací divize SILMO ACADEMY uspořádalo “DEN ČLENŮ SČOO”. Tato jednodenní akce proběhla v samém srdci Prahy, vedle Národního divadla na pravém břehu Vltavy v budově Galerie Mánes, patřící do seznamu kulturních památek ČR.

Byla to akce velmi ojedinělá. Během jednoho dne se zde mohli členové SČOO zúčastnit Valné hromady, vyslechnout si “oči otevírající” přednášky od předních mezinárodních odborníků a zažít společenskou večerní party na terasách nad Vltavou, pít prvotřídní francouzská vína a šampaňské, jíst vynikající jídla a bavit se za doprovodu skvělého pianisty a následně legendárního DJe Tvyxe… a to vše zdarma v rámci členství v SČOO!

PROČ?

Proč se taková okázalá akce konala, kolik Společenstvo stála a nebo kdo a proč ji platil? Společenstvo nestála více než konání běžné pravidelné Valné hromady a hradilo ji Silmo. Odpověď na otázku proč vyžaduje pár vysvětlujících řádek.

Společenstvo pojí s mezinárodním veletrhem Silmo Paris nekomerční přátelství, které se začalo odvíjet právě na veletrzích v Paříži uprostřed devadesátých let. Společenstvo se v té době aktivně zapojovalo do prezentace OPTY na tomto mezinárodním veletrhu a neformálně se zde i sblížilo s vedením Silma. Zástupci Silma následně několikrát navštívili OPTU a dodnes je také prezentace veletrhu SILMO Paris součástí stánku SČOO během OPTY a ta bývá recipročně prezentována v Paříži.
Při každoročních setkáních probíhaly neformální diskuse o budoucnosti oboru a již v před-covidové době došlo k dohodě o uspořádání menší společné akce v Praze. Jejím smyslem mělo být, aby členové Společenstva získali unikátní informace z odborných přednášek a Silmo aby navíc představilo českým optikům výrobky a značky, které se u nás běžně nevyskytují.
Situaci ještě vylepšila skutečnost, že vzdělávací divizi pařížského veletrhu nazvanou Silmo Academy začala řídit Mezinárodní asociace optiků, s jejíž představitelkou se poslední roky tajemník Společenstva setkává na zasedáních představenstva Evropské rady optometrie a optiky (ECOO).
Akce byla tedy “na spadnutí” a Společenstvo ji i v roce 2020 vyhlásilo. Následně však všechny plány po dva roky hatil nepřítel covid, a tak byla akce odsouvána a překládána tak, jak bylo v této době typické.

Ideu se však povedlo oprášit hned na konci pandemie a akce se uskutečnila letos v červnu. V plánu bylo nabídnout během jednoho víkendu – v sobotu vzdělávací a společenský Den členů Společenstva, jako dík za jejich členství a během neděle otevřít Mánes celému oboru a představit mu to nejlepší z pařížského veletrhu ve formátu nazvaném Silmo Showroom Praha.

JAKÉ TO BYLO?

U nás v ČR byla již začátkem června celá pandemie postupně zapomínanou minulostí, nikoli však v západní Evropě. Tam teprve pozvolna přestávala platit různá opatření a restrikce. Mezinárodní firmy proto nebyly schopny ve větším počtu svoji účast v Praze zajistit a nedělní program Silmo Showroom Praha musel být na poslední chvíli zrušen. Bohužel!

Sobotní Den členů SČOO však proběhl dle plánu a perfektně. Nejdříve se úspěšně uskutečnila Valná hromada SČOO, po ní zazněly u nás zcela neobvyklé informativně vzdělávací přednášky a hned po nich se od 20.00 začalo jíst, pít a veselit za doprovodu hudby, a to vše v nádherném prostoru Galerie Mánes a otevřených přilehlých terasách. Dva účastníci dokonce vyhráli letenky do Paříže a ubytování pro dva během zářijového veletrhu Silmo Paris 2022! Dotancovalo se až po půlnoci. Co víc si přát?

Mnohým z vás možná nyní vytanula na mysli otázka – proč jsem tam nebyl/a? Na to vám odpovědět nedovedeme. Přiznáváme také, že jsme se jako představenstvo Společenstva před zahraničními hostiteli poměrně styděli, že vás na takou prvotřídní akci zdarma nebylo ochotno přijet více. Popravdě, nevíme, jakou lepší, příjemnější a přínosnější profesní událost bychom mohli nabídnout. Doufáme však, že bude-li nám umožněno v příštím roce tak dokonalou akci opět uskutečnit, setkáme se tam již s mnohými z vás. 

PODĚKOVÁNÍ

Děkujeme samozřejmě všem našim členům, kteří podpořili existenci Společenstva svojí účastí na Valné hromadě a i dalším, kteří si dorazili tuto doslova luxusní profesní akci do centra Prahy užít.

V první řadě však děkujeme úžasným lidem stojícími za projektem veletrhu SILMO Paris, kteří akci pro členy SČOO podpořili a financovali, a to i po tom, co musela být zrušena jejich nedělní část akce. Díky patří i společnosti Active Communication, která akci pro Silmo produkčně zajišťovala

Těšíme se na setkání příště ve větším počtu!

<<<->>>

>> FOTO-VIDEO ze Dne členů SČOO můžete zhlédnout – ZDE

>> INFORMACE O PŘEDNÁŠKÁCH A PŘEDNÁŠEJÍCÍCH nalezneteZDE

>> Dřívější INFORMACE O AKCI nalezneteZDE

>> JAKÉ PŘEDNÁŠKY bylo možno při akci vyslechnout?:

Prodejna oční optiky v budoucnosti
Průzkum chování a možností digitálního zákazníka a zamyšlení se nad maloobchodními trendy budoucnosti.

3D tisk brýlí: Jak digitální technologie umožňují hromadnou kustomizaci a trvalou udržitelnost při výrobě brýlí?
Seznámení s digitálními dodavatelskými řetězci a způsoby kustomizace, které zásadně zlepšují péči o oči a zrak zákazníků. Vysvětlení, jak je možno, na základě kvantitativního výzkumu a 3D tisku holistickým způsobem zlepšit udržitelnost výroby brýlí. Seznámení s nejnovějšími biologickými materiály pro 3D tisk.

Módní trendy v brýlových obroučkách
Seznámení s trendy v oblasti módních obrouček. Pohled do minulosti i budoucnosti vývoje trendů a poskytnutí rad a nástrojů k posouzení, jak být při výběru brýlí pro zákazníka „trendy a aktuální”.

Věštění z křišťálové koule – budoucnost naší profese pečující o zrak
Průzkum směrů, kterými by se optometrie a optika měly ubírat v nadcházejících letech. Dopady dnešních často velmi překvapivých společenských změn a nových technologií na práci očního optika, zamyšlení se nad vlivem neustále se prohlubujícího profilování zákazníků na způsoby, jakými budou optici a optometristé poskytovat služby v budoucnosti.

Klíčová kritéria pro výběr nejlepších obrouček pro vaše zákazníky
Prezentace zaměřená na to, proč je výběr správných obrouček klíčem k obchodnímu úspěchu. Vysvětlení „5Fs-systému“ výběru brýlových obrub. Poskytnutí klíčových rad pro výběr obrub se zvláštním důrazem na to, aby zákazníkovi brýle „seděly“ po estetické i praktické stránce.

Proč většina zákazníků potřebuje více než jedny brýle?
V dnešním rychle se rozvíjejícím světě digitálních zařízení, haute couture (vysoké módy), extrémních sportů a stále narůstajícího prostoru pro volný čas a cestování po světě se stále dále očekává, že i naše oči budou fungovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu!? Navzdory těmto četným nárokům se mnoho lidí spoléhá pouze na jeden nebo dva páry brýlí. Nabídnutí argumentů proč „jedny brýle nejsou nikdy dost”.

poznámka:
Přednášky byly velmi zajímavé především proto, že je prezentovali ti, kteří se přímo vývojem moderních technologií zabývají – inovátoři, kteří již dosáhli konkrétních výsledků a způsobili často převratné technologické změny na optickém trhu. Informace prostě předávali lidé, kteří svým oborům zasvětili život, a ne pouze futuristicky zaměření teoretici vyjadřující se obecně na vzletná a zajímavě znějící témata.

Sdílejte tento příspěvek

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Napsat komentář