VÍKEND OPTIKY-OPTOMETRIE V PRAZE 4.-5. června 2022 – aktualizace

>> vysvětlení akce; registrace členové i nečlenové; program; přednášky; itinerář

*****

Aktualizace 1. června:

„Bohužel Vám musíme oznámit, že veletrh SILMO Paris zrušil konání plánované nedělní akce SHOWROOM PRAHA, a to kvůli zdravotním restrikcím související s nákazou covid, které v mnohých zemích nebyly ještě zcela zrušeny (na rozdíl od ČR) a z toho plynoucí a přetrvávající problémy s cestováním a vysíláním zaměstnanců.
Vedení veletrhu SILMO bude přítomno na sobotní akci a těší se na setkání s Vámi.“

*****

 

Vážené kolegyně, vážení kolegové, členové i nečlenové SČOO,

dovolte nám Vás pozvat na informačně vzdělávací akci, kterou pro Vás připravujeme ve spolupráci s mezinárodním veletrhem SILMO PARIS a SILMO ACADEMY.

*****
přímé odkazy na informace vysvětlené níže v textu:

|   Info o akci v PDF   |   Info o přednáškách v PDF   |   Registrace na Den členů   |

*****

 

VÍKEND OPTIKY-OPTOMETRIE V PRAZE
4.-5. června 2022

*****

> Co?

Víkend Optiky-Optometrie v Praze  sobotní Den členů SČOO, včetně sobotní Večerní party

*****

> Kde?

V nádherné historické Budově Mánes, Masarykovo nábř. 250, 110 00 Praha 1 – ZDE
konkrétně v přízemních prostorech Art Restaurant Mánes – ZDE

*****

> Vstup pro členy na sobotní Den členů SČOO

Akce je pro členy SČOO přístupná zdarma, ale i pro ně je nutné provést registraci ZDE
Jakýkoliv typ členství v SČOO (fyzická osoba, OSVČ, právnická osoba, student) umožňuje vstup zdarma 1 osobě.
• Jelikož je organizace akce náročná na zajištění logistiky, tlumočení i cateringu, tak bez zaregistrování se, které bude při vstupu kontrolováno, nebude vstup do prostor umožněn. Děkujeme za pochopení.
Kapacita prostor je omezená, proto bude možnost registrace ukončena po jejím vyčerpání.

> Vstup pro nečleny na sobotní Den Členů SČOO

• Je jistě také pochopitelné, že nemůžeme na Den členů SČOO umožnit vstup zdarma našim kolegům nečlenům.
• Ale, umožníme vstup i nečlenům, a to za poplatek 1.500 Kč, se kterým však získají zároveň automaticky i členství ve formátu “člen SČOO – fyzická osoba” na jeden rok.
• Tímto umožníme nečlenům jak vstup na červnovou akci Den Členů SČOO, tak i bližší seznámení s prací Společenstva pro obor a pro členy během roku 2022.
• Z informací o akci je jistě patrné, že tento členský poplatek není úhradou kryjící náklady akce.

> Vstup pro všechny na nedělní Silmo Showroom Praha

• Konání nedělní akce Silmo Showroom Praha bylo 1. června zrušeno (viz informace v úvodu tohoto příspěvku) 

*****

> Jak je možné zorganizovat finančně nákladnou akci pro své členy zdarma?

Díky dlouholetému mezinárodnímu působení Společenstva a jeho přátelství a spolupráci s vedením renomovaného mezinárodního veletrhu SILMO PARIS a Mezinárodní Asociace Optiků (IOA), která zajišťuje odborný program SILMO ACADEMY.

*****

> Co se bude dítsobotní Den členů SČOO

12:00-14:00     Valná hromada SČOO
                            pozvánka a informace – ZDE

15:00-20:00     Informačně vzdělávací přednášky

Přední zahraniční odborníci SILMO ACADEMY Vám přednesou následující prezentace.
Témata prezentací, dle představ SČOO, zajišťuje Mezinárodní Asociace Optiků (IOA). Přednášky budou simultánně tlumočené.

Eric Lenoir –>                     Silmo: propojení s profesí v ČR + Budoucí trendy ve světě optiky
Elaine Grisdale –>             Věštění z křišťálové koule – budoucnost naší profese pečující o zrak
Jean Philippe Sayag –>    Prodejna oční optiky v budoucnosti
Elaine Grisdale –>             Klíčová kritéria pro výběr nejlepších obrouček pro vaše zákazníky
Alireza Parandian –>        3D tisk brýlí: Jak digitální technologie umožňují hromadnou kustomizaci a trvalou udržitelnost při výrobě brýlí?
Fiona Anderson ->             Proč většina zákazníků potřebuje víc než jedny brýle?
Dominic Cuvillier –>          Módní trendy v brýlových obroučkách

                                        –>    Podrobné informace k přednáškám a přednášejícím… naleznete na konci tohoto příspěvku nebo ve formátu PDF – ZDE

20:00-24:00     Večerní Party Členů Společenstva i vystavujících na Silmo Showroom Praha 

*****

> Co se mělo dít – nedělní Silmo Showroom Praha

10:00-18:00      Představení toho nejlepšího z veletrhu SILMO PARIS

Konání nedělní akce Silmo Showroom Praha bylo 1. června zrušeno (viz informace v úvodu tohoto příspěvku) 

*****

Členové SČOO  ->  doporučený itinerář

>> Udělejte si hezký profesní víkend v Praze

Zaregistrujte se na sobotní Den Členů SČOOZDE

Máte sobotní dopoledne na příjezd do Prahy, ubytování se
a dostavení se do Budovy Mánesu, která pro vás bude otevřena od 11:30.

11:30-12:00   Zaregistrujte se na místě na Valnou hromadu a využijte menší občerstvení.

12:00-14:00   Zúčastněte se Valné hromady SČOO, pozvánka a informace – ZDE.

15:00-20:00   Zúčastněte se informačně vzdělávacích přednášek – informace k přednáškám a přednášejícím – ZDE

20:00-24:00   Pobavte se na Večerní Party s jídlem, pitím a hudbou

 

*****

Nečlenové SČOO  ->  doporučený itinerář

Staňte se členy SČOOpřihláška –  ZDE.
Zaregistrujte se na Den Členů SČOOZDE
Zúčastněte se sobotního Dne členů SČOO jako členové SČOO (viz výše informace pro členy)

*****

> Soutěž o Výlet pro dva na SILMO Paris 2022

Účastníkům přednášek Silmo Academy by IOA je nabídnuta možnost se během Dne členů SČOO zapojit do losování a vyhrát výlet pro dva na mezinárodní veletrh optiky Silmo Paris, který proběhne 23. až 26. září 2022. Stačí, když na místě vyplníte své jméno, členské číslo SČOO a číslo mobilního telefonu. Cena zahrnuje dvě letenky do Paříže a ubytování na dvě noci ve dvoulůžkovém pokoji v 4hvězdičkovém hotelu a vstupenky na veletrh. Vítěz bude vyhlášen během večerní Party. Podrobné informace ZDE

*****

> Počasí

Věříme, že bude krásné počasí přes den a teplá letní sobotní noc, a tak si budeme moci užít kromě krásných prostor Galerie Mánes i teras přímo u Vltavy a výhledů na Pražský hrad, Petřín, Národní divadlo, Žofín a nádherné nábřeží.

*****

> Ubytování

Ubytování nezajišťujeme.

*****

> Parkování

• přímo u Budovy Mánes parkovat nelze (lze pouze zastavit pro vyložení věcí apod.)
• můžete nechat auto na parkovišti u vašeho hotelu
• nebo na záchytném parkovišti při příjezdu do Prahy
• nebo 200 m od budovy Mánes v podzemním parkovišti s velkou kapacitou pod Národním divadlem – ZDE
• nebo si stáhněte aplikaci MPLA a přes ní si zaplaťte parkování v blízkosti Mánesu – ZDE
• a nebo, samozřejmě, bez stresu přijeďte veřejnou dopravou.

Těšíme se na setkání s Vámi v červnu v Praze
Představenstvo a kancelář SČOO
<<<->>>

Informační vzdělávání od Silmo Academy by IOA

(PDF verze – ZDE)

Program – sobota 4. června:

15:00     Silmo: propojení s profesí v ČR + Budoucí trendy ve světě optiky
               Eric Lenoir

15:30     Věštění z křišťálové koule – budoucnost naší profese pečující o zrak
               Elaine Grisdale

16:10     Prodejna oční optiky v budoucnosti
               Jean Philippe Sayag

16:40     přestávka

17:00     Klíčová kritéria pro výběr nejlepších obrouček pro vaše zákazníky
               Elaine Grisdale

17:45     3D tisk brýlí: Jak digitální technologie umožňují hromadnou customizaci a trvalou udržitelnost při výrobě brýlí?
               Dr. Alireza Parandian

18:15     přestávka

18:30    Proč většina zákazníků potřebuje více než jedny brýle?
               Fiona Anderson

19:15     Módní trendy v brýlových obroučkách
               Dominic Cuvillier

19:55     Závěrečné slovo
               SČOO

20:00    Party členů Společenstva i vystavujících na Silmo Showroom

*****

Informace o přednášejících a anotace přednášek

*****

15:00   Silmo: propojení s profesí v ČR + Budoucí trendy ve světě optiky

U příležitosti této první společné akce SČOO a SILMO PARIS Eric vysvětlí význam akce a myšlenky, které stojí za její koncepcí. Promluví také nových trendech
ve světě optiky, jejichž prezentace pak můžete očekávat na budoucích výstavách Silmo.

Eric Lenoir je ředitelem Silmo
*****

15:30   Věštění z křišťálové koule – budoucnost naší profese pečující o zrak

Tato prezentace zavede účastníky do budoucnosti a prozkoumá směry, kterými by se optometrie a optika měly ubírat v nadcházejících letech. Zaměří se na dopady dnešních často velmi překvapivých společenských změn a nových technologií na práci očního optika a zamyslí se nad vlivem neustále se prohlubujícího profilování zákazníků na způsoby, jakými budou optici a optometristé poskytovat služby v budoucnosti.

17:00   Klíčová kritéria pro výběr nejlepších obrouček pro vaše zákazníky

Kvalita optické praxe se posuzuje podle toho, jak dobře se uživatelé cítí se svými novými brýlemi, ať už jde o estetické nebo fyzické aspekty. Tato prezentace se zaměří na to, proč je výběr správných obrouček klíčem k vašemu obchodnímu úspěchu. Pomocí „5Fs-systému“ výběru brýlových obrub vám Elaine poskytne klíčové rady při výběru obrub se zvláštním důrazem na to, aby zákazníkovi brýle „seděly“ po estetické i praktické stránce.

Elaine Grisdale, BSc. (Hons), FBDO FAAO FEAOO

Elaine je ředitelkou sekce vývoje Mezinárodní asociace optiků (IOA), jejímž úkolem je „posílit a rozvíjet optickou profesi po celém světě“.

Má za sebou pestrou mezinárodní opticko-optometrickou kariéru v technických a profesních, prodejních a marketingových oblastech
i v pedagogických rolích. Posledních 35 let přednášela na různá odborná témata po celém světě. Ve své pozici International Professional Relations Manager pro společnost Essilor International byla zodpovědná za iniciaci a průběh externích klinických studií pro stávající a nové produkty Essilor Group. Elaine byla zakladatelkou a viceprezidentkou úspěšné Varilux univerzity v Paříži, prvního mezinárodního centra celoživotního vzdělávání věnujícího se výuce témat souvisejících s presbyopií a zrakovými komplikacemi stárnoucích osob.

Profesní kvalifikaci oční optik získala a poprvé se zaregistrovala u General Optical Council (profesního registračního orgánu v U.K.) v roce 1985; je členkou Worshipful Company of Spectacle Makers (nejstarší optická asociace na světě, založená v roce 1629); je členkou Americké akademie optometrie (AOO) a členkou Evropské akademie optometrie a optiky (EAOO) a je také vedoucí Výboru pro profesní služby a mezinárodní rozvoj britské optické asociace ABDO. Působí jako tajemnice Výboru veřejných a ekonomických záležitostí u Evropské rady optometrie a optiky (ECOO) a zasedá v jejím představenstvu. Je také členkou správní rady Evropské akademie optometrie a optiky (EAOO). Elaine, plynně mluvící francouzsky, je členkou Vědeckého výboru akademie Silmo Academy ve Francii a členkou poroty Jury Verres udělující ceny Silmo D’Or při veletrhu Silmo Paris.

V době covid lockdownu získala titul First Class Honors v oboru Vision Science a nyní studuje magisterský titul v oboru Demence.

*****

15:45   Prodejna oční optiky v budoucnosti

Tato prezentace prozkoumá chování a možnosti digitálního zákazníka a zamyslí se nad maloobchodními trendy budoucnosti.

Jean Philippe Sayag

Jean Philippe se narodil v roce 1971 v Nantes rodičům podnikatelům. Bakalářský titul získal v roce 1989 na bilingvní škole. V roce 1991 ukončil vědeckou přípravu na inženýrské studium a zamířil na obchodní školu, kterou ukončil v roce 1994. Na výstavě New York Vision Expo 1994 objevil problém s výběrem brýlí pro krátkozraké a v posledním roce studia se rozhodl založit společnost Acep, aby jejím prostřednictvím mohl vytvořit první zařízení na selfie: „Opticvideo 4“.

1996 – Založení Acep USA, a poté Acep Španělsko, 1998 – Uvedení první „měřicí věže“ na optický trh, 2011 – Uvedení prvních optických aplikací pro iPady na trh, 2015 – Akvizice společnosti Total Immersion, působící v oblasti rozšířené nebo-li augmentové reality.

Dnes má společnost Acep více než 40 000 licencí a je lídrem v měření PD na tabletech a obecně v oblasti rozšířené nebo-li augmentové reality. Více než 70 % svých tržeb získává společnost ze zahraničí. Většina mezinárodních výrobců brýlových čoček a obchodních řetězců, jako např. Krys (FR) nebo Specsavers (U.K.), spolupracuje s Acepem.

O Acep stručně: Provozovny oční optiky potřebují aplikovat nové zajímavé způsoby, jak zaujmout moderního zákazníka. Acep je expertem v optickém průmyslu, zaměřeným na vytváření efektivních digitálních technologií, které zcela mění způsob nakupování brýlí. Nabízí moderní on-line zážitky přímo v obchodech, jako například virtuální vyzkoušení brýlí, simulátor brýlových čoček, digitální centrování, poradenství v oblasti obrouček, interaktivní kiosky apod. Jejich aplikace pro rozšířenou a virtuální realitu pomáhají zákazníkům vidět a pochopit možnosti brýlí. Acep má průměrný ekonomický růst 20 % a investuje téměř 25 % svého obratu do výzkumu a vývoje. Obchodní řetězce i menší optiky po celém světě využívají právě jejich technologie, které povyšují zážitky zákazníka v provozovnách oční optiky na zcela novou úroveň.

*****

17:45   3D tisk brýlí: Jak digitální technologie umožňují hromadnou kustomizaci a trvalou udržitelnost při výrobě brýlí?

Tato prezentace vás provede digitálními dodavatelskými řetězci a způsoby kustomizace, které zásadně zlepšují péči o oči a zrak zákazníků. Dále vysvětlí, jak může, na základě kvantitativního výzkumu, 3D tisk holistickým způsobem zlepšit udržitelnost výroby brýlí. Na závěr se seznámíte s nejnovějšími biologickými materiály pro 3D tisk.

Dr. Alireza Parandian

Dr. Alireza Parandian je vedoucím divize „globální obchodní strategie pro aditivně vyráběná nositelná zařízení“ ve společnosti Materialise. Od roku 2014 spoluzakládá mnohé značky, které jsou zaměřeny na produkci brýlí „na míru“, tedy takových, které ideálně „sednou“ konkrétním nositelům. Přiměl mnohé světové značky v oblasti brýlových obrub, obuvi a dalších průmyslových odvětví, aby zavedly používání digitálních výrobních technologií, které nabízejí personalizované řešení „na míru“, a to s maximální svobodou ve směru designu. V oblasti brýlí navázal partnerství s množstvím společností, včetně Hoet, Seiko, Julbo, McLaeren a Safilo a ze spolupráce vzniklo několik designů brýlí oceněných cenou Silmo d’Or. V minulosti spoluzaložil společnost InnovationFab, ve které získal rozsáhlé zkušenosti právě s používáním nových technologií k vytváření průlomových produktových inovací a vedl několik evropských projektů v oblasti digitální výroby. Alireza je držitelem Ph.D. v oboru „Nově vznikající technologie a vytváření strategií“ na univerzitě „Delft University of Technology“.

*****

18:30   Proč většina zákazníků potřebuje více než jedny brýle?

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě digitálních zařízení, haute couture (vysoké módy), extrémních sportů a stále narůstajícího prostoru pro volný čas a cestování po světě se stále dále očekává, že i naše oči budou fungovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu! Navzdory těmto četným nárokům se mnoho lidí spoléhá pouze na jeden nebo dva páry brýlí. Fiona s vámi prozkoumá, proč „jedny brýle nejsou nikdy dost“.

Fiona Anderson, BSc. (Hons), FBDO R SMC(Tech) FEAOO

Fiona Anderson je oční optičkou sídlící ve Skotsku. Její zájem o optiku se zrodil v jedenácti letech, když se stala myopickou astigmatičkou. Po pořízení svých prvních brýlí na předpis se její život změnil, a vášeň pro zlepšování vidění svým pacientům a poskytování informací a vzdělávání svým kolegům jí vydržela po celou dobu její dosavadní kariéry.

Během své kariéry Fiona neustále získávala další kvalifikace v oční optice i v oborech obchodu a výroby brýlí a brýlových čoček. Je autorkou mnoha odborných článků a poskytuje po desetiletí semináře v rámci celoživotního vzdělávání očních optiků, a to jak ve své rodné Británii, tak i po celém světě.

Fiona je od roku 2016 prezidentkou Mezinárodní asociace optiků (AOI), působí jako hlavní soudní asistentka u nejstaršího optické asociace na světě Worshipful Company of Spectacle Makers, založené v roce 1629. Je pokladnicí Evropské akademie optometrie a optiky (EAOO)
a jedinou optičkou v Evropské radě pro evropské kvalifikace v optometrii a optice.

Fiona působila také jako prezidentka Asociace britských optiků (ABDO) v letech 2016–2018 a v letech 2010–2020 působila v jejím představenstvu.

*****

19:15   Módní trendy v brýlových obroučkách

V této sekci Dominique Cuvillier provede účastníky trendy v oblasti módních obrouček. Podívá se s vámi do minulosti i budoucnosti vývoje trendů a poskytne rady a nástroje k posouzení, jak být při výběru brýlí pro zákazníka „trendy a aktuální“.

Dominique Cuvillier

Dominique Cuvillier je konzultantem v oblasti perspektiv a strategického marketingu, specializuje se na dešifrování produktových trendů  a nákupních zvyků spotřebitelů, zejména v módním sektoru, v oblasti luxusu a brýlových obrub.
Je ředitelem a šéfredaktorem digitálního časopisu MO Fashion Eyewear založeného v roce 2011, který se věnuje trendům v oblasti brýlí  „B to B to C“.
Přednáší na institutu „Institut Superieur du marketing du luxe“ (Groupe EDC-Paris, magisterské a bakalářské studium).
Dominique je autorem řady knih, včetně „100 trendů dneška pro zítřek“ (Editions du Chene, 2010); „The New Imperatives of Luxury“ – (Editions Maxima, 2020); „The Big Book of Spectacles“ – (Editions EPA, 2010).
Od roku 1999 je viceprezidentem společnosti „French Society of Colour“.

*****

Sdílejte tento příspěvek

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Jedna odpověď

Napsat komentář