Postup při reklamaci zboží v obchodě – aktualizováno

>> jak mají správně právně probíhat reklamace v očních optikách?

aktualizace textu 15. září 2022 se týká záruky ve vztahu podnikatel – podnikatel
viz odstavec zcela na konci textu

Vážené kolegové, vážení kolegové,

často se nás dotazujete, jak mají správně probíhat reklamace v očních optikách. Samozřejmě, více či méně, v našem oboru v tomto platí moudré lidové pravidlo, že zákazník má vždycky pravdu 🙂 Nicméně, zpracovali jsme proto pro vás toto téma, z právního pohledu.

Pouze pro členy SČOO.

 

Návod na použití, reklamační řád a obchodní podmínky v oční optice

 

Sdílejte tento příspěvek

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

2 komentáře

  1. Dobrý den, provedení refrakce zákazníkovi není právně v režimu “kupní smlouva”, ale v režimu “smlouva o dílo”, pro který není záruční doba jasně nastavena – v podstatě byste si tedy měla nastavit záruční dobu dohodou se zákazníkem před provedením refrakce.
    Ale… v obdobných případech (konzultováno se soudním znalcem) se u příp. soudního sporu berou za přiměřenou dobu 3 měsíce, což historicky vychází z doby platnosti poukazu. Ta se sice poměrně nedávno změnila na 1 měsíc, ale tato doba je považována za nerealisticky krátkou (zákazník by si nemusel stihnout do 1 měsíce hotové brýle v optice ani vyzvednout).

    Tedy naše odpověď na dotaz, nebo spíš rada, je: záruční doba na refrakci není dána zákonem apod., ale – považují se za ní 3 měsíce.

Napsat komentář